Vacatures

Het Mariniersmuseum verzamelt, beheert, onderzoekt en presenteert het cultureel erfgoed van het Korps Mariniers.

VACATURE

Ervaren hoofd Beheer & Behoud/conservator

•    Organisatie    Mariniersmuseum
•    Type     Beheer en Behoud
•    Datum    november 2012
•    Locatie     Rotterdam

Over de organisatie
In het Mariniersmuseum maak je kennis met de belevenissen van de mariniers vanaf 1665 tot vandaag de dag en morgen. Meer en meer legt het  museum zich toe op de rol van een ‘community’ museum. Onze visie is: verbinden.

Omschrijving
Als hoofd beheer en behoud ben je verantwoordelijk voor de collectie en lever je een bijdrage aan het museumbeleid. Daarnaast verricht je onderzoekswerkzaamheden voor de presentaties. Ook maak je zelf presentaties. Tevens vervang je de directeur bij afwezigheid. In het Mariniersmuseum werken 9 beroepskrachten en zijn 30 vrijwilligers actief.

Functie-eisen
•    Wij zijn op zoek naar een collega met academisch werk- en denkniveau;
•    Je hebt minimaal drie jaar (leidinggevende) ervaring in de museumwereld
•    Je hebt overzicht, bent open, flexibel, communicatief, zorgvuldig, daadkrachtig en resultaatgericht.

Werkuren en periode aanstelling
Het betreft hier een fulltime functie met een tijdelijk dienstverband voor de periode van  2 jaar.
Taken
•    Zorgen voor vaste en tijdelijke presentaties binnen en buiten de muren van het museum
•    Zorgen voor een goed collectiebeheer en -behoud
•    Leidinggeven aan het team, plannen en organiseren van de werkzaamheden

Inkomen en secundaire arbeidsvoorwaarden
De vervulling van de functie wordt gehonoreerd volgens salarisschaal 11 (min. € 3.202,97 en max. € 4.398,26 bij een 38-urige werkweek, afhankelijk van opleiding en ervaring).
 Nadere inlichtingen over de functie kun je inwinnen bij Marjan Groen (directeur,  telefoonnummer 010 – 412 96 00)

Sollicitatie informatie
Stuur vóór 29 december  december  2012 een sollicitatiebrief met CV naar het Mariniersmuseum, Wijnhaven 7 -13, 3011 WH  Rotterdam of per e-mail:

Vrijwilligers

Binnen het museum zijn een aantal vrijwilligers actief die behulpzaam zijn bij het ordenen, registreren en museaal verantwoord opbergen van de collectie. Vooral voor het beschrijven van de uitgebreide fotocollectie kan het museum mensen gebruiken.

Voelt u er wat voor om als vrijwilliger een of meerdere dagdelen in de week te komen helpen? Neem dan contact op via tel. (010) 412 96 00.