Aanbieding voor Vrienden

Speciale aanbieding vrienden

Bijzondere kaart Oostpleinbeeld

Omdat wij onze vrienden graag iets extra geven kunt u met korting de bijzondere kaart van het Oostpleinbeeld (zie de foto hiernaast) in de museumwinkel kopen. Dit is een dubbele kaart waar het Mariniersbeeld uitgesneden is en kost voor vrienden van het museum op vertoon van de lidmaatschapskaart €2,50 i.p.v. €2,95

Boek "Moed Moet"

Daarnaast kunt u  nu ook met speciale korting het boek "Moed Moet"  verkrijgen. In dit boek, komen veteranen aan het woord die in oorlogs- of crisisgebieden actief waren of dat nog steeds zijn. Ze spreken openhartig over de ethische en morele dilemma’s die ze tegenkomen. Ook gaan ze in op hun motieven om bij de krijgsmacht te gaan, welke rol hun opvoeding speelt en of hun training ze voldoende heeft voorbereid op de extreme situaties waar ze in belandden.

In het boek komen nogal wat mariniers (actief dienend en b.d) aan het woord. Ik noem kaptmarns b.d. Hakkenberg, genmajmarns b.d. Cammaert, en (voor het eerst opgetekend) kaptmarns b.d. Titahena en een drietal mariniers die deel uitmaakten van de Special Forces in Uruzgan.

U kunt het boek bestellen door €18,95 ( €14,95 voor het boek en €4,- verzendkosten) over te maken op rekeningnummer           382 53 16 t.n.v. de Stichting Historische Verzameling Korps Mariniers te Rotterdam. Vergeet daarbij uw adres, postcode en woonplaats niet te vermelden.