Bezoek met kinderen

Voor jong en oud is er van alles te beleven in het Mariniersmuseum. De kleinsten onder ons krijgen een kleurplaat. Voor kinderen die kunnen lezen en schrijven zijn er verschillende gratis speurtochten:

Verre Landen

Vanaf de oprichting van het Korps Mariniers in 1665 zijn de mariniers over de hele wereld gestuurd. Reis met ze mee en loop met deze speurtocht van Duitsland tot en met Japan.

Deze speurtocht is er in twee versies, zodat hij voor zowel de jongere kinderen als de oudere leuk om te doen is.

Oorlogszakboekje

In een oorlogszakboekje vul je je naam in en aan welke trainingen en missies je als marinier hebt meegedaan. In het museum krijg je je eigen zakboekje en ontdek je wat er gebeurd is toen het oorlog was in Rotterdam.

Kijk in onze agenda om te zien wat er nog meer te doen is voor kinderen.